torsdag 7 oktober 2010

...och nu Sri Lanka

Besöket hos Glory och Theja blev inte som tänkt. Glory fick hög feber och kom in på sjukhuset redan andra dagen efter jag anlänt. Hennes läkare, som jag träffat dagen innan var där och behandlingen pågår.
Glory blev lessen, nu kan hon inte arbeta på callcentret. De är snälla och förstående och varje gång hon blir sjuk får hon ändå fortsätta jobbet. Detta är viktigt för Glory. Hennes medecin kostar mycket per dag, flera tusen rupie / månad.
jag passade på att köpa in ett par saker till deras lilla kök. Theja, som jobbar med att reparera mobiler och datorer måste nu stanna hos Glory, hämta det hon behöver etc. Dom kämpar verkligen.

Vidare till Sri Lanka -
Jag tar en taxi och åker till flyget måndag morron den 4 oktober. Vid 2- tiden landar jag på flygplatsen utanför  Colombo. Michael, chaufför och ansvarig för reparationer etc. och James, en av ekonomerna på Smyrna, möter med en liten buss.
 Resan går upp för serpentinvägarna, genom bananlundar och  kokosträds odlingar

och slutligen branta vägar genom teplantagerna för oss slutligen till Smyrnacentret i staden Nuwara-Eliya. Nu väntas det flera möten med personalen och ledningen!

1 kommentar: