måndag 11 oktober 2010

11 oktober på Smyrnas område

Här är det full rulle på olika områden. Idag träffade jag de anställda i skolans aula. På vägen dit ser jag två fina flickor i uniform. Vilka är ni och vad skall ni göra här, frågade jag. Vi går på engelska lektioner, fnittrar de glatt. Kul, lycka till och jag går vidare in i skolbyggnaden.

På bottenvåningen har man ett ´daycarecenter´. Jag kikar in, barnen sover middag. Nuförtiden kan maten de har med sig hemifrån värmas i en ugn som stans myndigheter skänkt. Tänka sig, Smyrna fick en gåva! Inte undra på, så välskött och trevligt de tre kvinnorna som arbetar i´daycarecenter´ har ordnat det.
Uppför trappan och där väntar arbetsteamen. Vi satt i en ring, något över 20 personer. De introducerade sig på engelska, namn och vilket arbete de gör. Vi pratade om förändringar, framtiden, visionen för vårt vackra, kära Smyrnaområde. Sen bjuder jag på kaffe, ´datecake´som Daisy bakat, jammi.......och dessa underbara ´springrolls´ som en kille sprang ner på stan och inhandlade. För det måste vara något starkt också!!!!

Har just nu kommit hem från en härlig högintressant runda på stan, oj va många som hälsar och känner igen en sen många år tillbaka............men mer om det imorgon. Pojtevarum ( jag går och kommer, på tamil)

1 kommentar:

  1. Ja det var ju roligt att även staten kan ge en gåva, och det är ju bra att det nu finns en ugn. Jag har så svårt med namn. Är det Daisy, som var Kerstin Gustavssons fadderbarn? Det låter spännande förändringar, frmtiden och visioner för Smyrnaverksamheten! Kom det fram något intressant på mötet?

    SvaraRadera