söndag 21 november 2010

får se om det går fram idag

En liten gumma som arbetar i trädgården, ett sätt att få en liten inkomst.
På två veckor har jag inte kunnat fått iväg någonting, tyvärr. jag bor nu på Smyrna i Ooty uppe i bergen och mottagning och sändning fungerar ej. Gör ett nytt försök idag när solen skiner litegrann.     ...... Här ovan Neuville och Elisabeth som har stått vid hans sida sen födseln. Neuville lades i min armar en dag för 26 år sen. mamman var också småväxt och fick sonen vid 16 årsålder utan att ens veta att hon var med barn. jag råkade komma till sjukhuset, mötte mamman som var adopterad av en kvinna i normal längd, men de kunde inte ta hand om babyn. Nu är Neuville en oerhört duktig och datorkunnig ung man och hjälper oss bl.a. på Smyrna, Sri Lanka.
Neuville tar också gärna kort så jag poserade på väg till kontoret.

Fick besök av många som vi hjälper med högre studier, t.ex. blivande ingenjörer, lärare, ekonomer, sjuksköterskor. Här en elev till med Jasintha (till höger) som sköter utbetalning och kontakt med dem. Alltså är detta på Sri Lanka
 
Hagalaberget i bakgrunden - vi var ute på hembesök i ett område med många muslimfamiljer, annars är ju Sri Lanka ett buddistiskt land

Hej för denna gång. Margit i Nilgirisbergen i södra Indien.

2 kommentarer:

  1. Så roligt att höra och se från dig igen. Du skriver ju från Indien, där du varit lite mer än en vecka, men bilderna är väl från Sri Lanka. Snart kanske det även kan bli bilder från Nilgirisbergen.Så söt den lilla gumman är. Det är nog ett jobbigt sätt för henne att få pengar till mat och blir väl inte så mycket heller.Det måste kännas fint att få hjälp med datorn av Neuville, som du hållit i dina armar, när han var liten och veta att han nu har det bra, är duktig och kan hjälpa andra.Ja det ärju flera religioner, som möts på Sri Lanka. Jag minns, när vi var med på kristen söndagsskola i hinduhem nära Smyrna på SriLanka. Vi önskar dig och dem du möter fina veckor i Indien.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag håller med Kerstin N. Kul att höra från dig igen och hoppas på fler bilder från Indien. Kanske någon man känner igen (jag har ju inte varit på Sri Lanka). Hälsa alla dem jag känner. Så tuff du ser ut på bilden på väg till kontoret! Många lycka till-kramar från Kerstin E

    SvaraRadera